Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

Bardzo ważnym wydarzeniem sportowym roku 2014 były mistrzostwa świata w piłce nożnej, które odbyły się w Brazylii. Było to wydarzenie powszechnie omawiane i prezentowane w mediach, pomimo, że nie zagrała na turnieju reprezentacja Polski. Dla reklamodawców była to natomiast doskonała okazja do dodatkowego promowania swoich produktów i usług. Okazję tę firmy starały się skrzętnie wykorzystać. Do najlepszych pomysłów, w jaki sposób wykorzystać mistrzostwa świata w Brazylii do celów marketingowych była dystrybucja gadżetów reklamowych. Gadżety te były bardzo różne, a nawiązaniem był oczywiście nadruk umieszczony na ich powierzchni. W jaki sposób gadżety te były przydatne?

Otóż gadżety reklamowe można było wykorzystać zarówno do sprzedaży jak i do rozdawania za darmo. Rzecz jasna pierwszy sposób był preferowany przez większość firm. Oczywistym jest fakt, że chciały one podwójnie zyskać: z jednej strony wypromować się, a z drugiej osiągnąć zyski ze sprzedaży gadżetów. Tym bardziej, że były pewne, że chętni do nabywania tych gadżetów się znajdą i będzie ich wielu. I tak też było.

Gadżety reklamowe były także rozdawane. Tutaj przede wszystkim otrzymywali je stali klienci firm. Odbywało się to na dwa sposoby (oczywiście mowa o głównych sposobach, było ich więcej). Po pierwsze, organizowano konkursy dla stałych klientów firm, w których do wygrania były właśnie omawiane gadżety. Konkursy takie cieszyły się popularnością, nie tylko wśród osób interesujących się piłką nożną. Atmosfera imprezy udzieliła się tym, którzy piłką nożną na co dzień się nie interesują. O oni także brali chętnie udział w tych konkursach.

Ponadto też była metoda polegająca na wręczaniu stałym klientom podarunków – takich jak gadżety reklamowe - w celu docenienia klientów. Zawsze był to podarunek bardzo miły dla każdego klienta. Upominek taki pomaga budować relacje pomiędzy firmą a klientem. Jest to stała zasada, która sprawdziła się także i tym razem.

Ponadto też gadżety, o których mowa, można było wykorzystać na wiele innych sposobów w okresie poprzedzającym rozpoczęcie mistrzostw świata w piłce nożnej Brazylia 2014.